Sværere at tiltrække dygtige frisører

Sværere at tiltrække dygtige frisører
11. september 2018 Anders Sørensen

Det er blevet sværere at tiltrække dygtige frisører til salonen

De danske frisører har mange muligheder, når de søger nyt job. Der er nemlig travlt i mange af landets frisørsaloner, hvilket skaber mangel på ansatte. Derfor er konkurrencen benhård, når salonejerne kæmper om de bedste kandidater. Derudover giver den anerkendte 4-årige danske frisøruddannelse andre muligheder end at arbejde i salon, og det giver færre hænder i salonerne. Det betyder, at der skal en større indsats til for at lokke dygtige frisører til end tidligere.

Hvorfor skal de arbejde for dig?

Det er ikke længere tilstrækkeligt med en rubrik i lokalavisen eller en plakat i vinduet med ”We are hiring!”. Vil du sikre dig, at de dygtige frisører søger stillingen, må du fortælle dem, hvorfor de skal arbejde netop i din salon.

Hos FRISØRJOB ser vi mange jobopslag, hvor der kun er fokus på, hvad salonen søger. Mange salonejere skriver f.eks., at de søger en dygtig, kreativ, ansvarsbevidst og mødestærk frisør, som også er en teamplayer. Det er gode kvaliteter og også ting man sagtens kan skrive. Men mange glemmer at skrive, hvad de tilbyder. Det bør faktisk være noget af det første, der skrives i stillings-opslaget. Du bør derfor tænke: ”Hvorfor skal frisøren vælge at arbejde i min salon?”. At skrive, hvad du kræver, er ikke længere godt nok.

Fremhæv fordele ved salonen

Så vil du have flere relevante ansøgninger og måske tiltrække frisører, som allerede er i arbejde, må du fremhæve alle fordele ved salonen. Det kunne f.eks. være:

  • Uanede muligheder for faglig udvikling ved løbende efteruddannelse og træning.
  • Et udfordrende job med masser af ansvar fra dag et.
  • Fleksible arbejdstider og lørdagsfri ordning.
  • Løn følger overenskomst, men med mulighed for at forhandle provision samt bonus relateret til omsætning og præstationer
  • En behagelig og uformel tone i et kreativt miljø
  • Sociale arrangementer og inspirationsture flere gange årligt

Kreativ og visuel branche

Derudover befinder vi os i en kreativ og visuel branche, og derfor vil et billede af salonens facade en regnvejrs-mandag ikke virker inspirerende. Brug lidt tid på at få taget nogle gode billeder, hvor salonen og teamets udtryk skinner igennem, og hvor atmosfæren nærmest kan mærkes, når man betragter billedet. Alternativt kan man optage en video, hvor man fortæller om og præsenterer sin arbejdsplads. Det giver et ekstravagant indtryk af arbejdspladsen, og det er vores erfaring, at jobopslag med video klarer sig langt bedre end opslag uden.

Klik her og læs 10 gode råd til dit jobopslag, som vi tidligere har skrevet.

Du kan også læse, hvordan du sikrer dig en god ansættelsessamtale, når først du har fundet de rigtige kandidater, ved at klikke her.

 

0 kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*