Medarbejderudviklingssamtaler i frisørsalonen

Medarbejderudviklingssamtaler i frisørsalonen
29. maj 2018 Anders Sørensen

Medarbejderudviklingssamtaler er en god måde, hvorpå du kan følge med i dine medarbejderes udvikling og trivsel i salonen. Der findes dog faldgruber, som du bør undgå. Læs herunder, hvilke fælder, du som salonejer risikerer at falde i. 

Undersøgelser viser, at hovedparten af de virksomheder, der gennemfører medarbejderudviklingssamtaler, efterfølgende kan konstatere øget motivation og tilfredshed på arbejdspladsen. MUS-samtalen bør dog ikke blot være en tilbagevendende begivenhed, hvor du som arbejdsgiver, en gang årligt, trækker dine medarbejdere til side, sætter dig formelt overfor dem og trækker dem igennem et tvivlsomt samtale-skema, som du har fundet efter en hurtig Google-søgning. I stedet bør du betragte den årlige samtale som en del af en helhed. Helheden er i dette tilfælde medarbejderens trivsel og udvikling. Samtidig er det en god mulighed for at vende både positive dele af medarbejderens arbejde og dele, hvor der findes udfordringer.

Der er ikke to frisørsaloner som er helt ens. Derfor kan der naturligvis være fremgangsmåder, som fungerer for en frisørsalon, men som ikke fungerer for en anden. Det er vigtigt, at du som salonejer og arbejdsgiver føler efter og laver en vurdering af, hvordan processen føles for dig og dine medarbejdere.

Hair Magazine har italesat fem af de mest almindelige problematikker, når det kommer til MUS-samtaler i frisørsalonen. Læs artiklen ved at klikke på linket herunder:

Fem mus(e)fælder i salonen

Læs også: Den gode ansættelsessamtale for frisører

0 kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*