[spb_row element_name=”Row” wrap_type=”content-width” parallax_image_height=”content-height” parallax_image_movement=”fixed” parallax_image_speed=”0.5″ bg_video_loop=”yes” parallax_video_height=”window-height” parallax_video_overlay=”none” row_overlay_opacity=”0″ row_col_pos=”default” width=”1/1″ el_position=”first last”] [spb_text_block animation=”none” animation_delay=”0″ simplified_controls=”yes” custom_css_percentage=”no” padding_vertical=”0″ padding_horizontal=”0″ margin_vertical=”0″ custom_css=”margin-top: 0px;margin-bottom: 0px;” border_size=”0″ border_styling_global=”default” width=”1/1″ el_position=”first last”]

Medarbejderudviklingssamtaler er en god måde, hvorpå du kan følge med i dine medarbejderes udvikling og trivsel i salonen. Der findes dog faldgruber, som du bør undgå. Læs herunder hvilke fælder, du som salonejer risikerer at falde i.

Undersøgelser viser, at hovedparten af de virksomheder, der gennemfører medarbejderudviklingssamtaler, efterfølgende kan konstatere øget motivation og tilfredshed på arbejdspladsen. MUS-samtalen bør dog ikke blot være en tilbagevendende begivenhed, hvor du som arbejdsgiver en gang årligt trækker dine medarbejdere til side, sætter dig formelt overfor dem og trækker dem igennem et tvivlsomt samtaleskema, som du har fundet efter en hurtig Google-søgning. I stedet bør du betragte den årlige samtale som en del af en helhed. Helheden er i dette tilfælde medarbejderens trivsel og udvikling. Samtidig er det en god mulighed for at vende både positive dele af medarbejderens arbejde og dele, hvor der findes udfordringer.

Der er ikke to frisørsaloner, som er helt ens. Derfor kan der naturligvis være fremgangsmåder, som fungerer for én frisørsalon, men som ikke fungerer for en anden. Det er vigtigt, at du som salonejer og arbejdsgiver føler efter og laver en vurdering af, hvordan processen føles for dig og dine medarbejdere.

Læs også: Den gode ansættelsessamtale for frisører

[/spb_text_block] [/spb_row]